Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Matušková, Martina ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Projekt se zabývá aktuální problematikou území Černé louky v bezprostřední blízkosti centra Ostravy. Původní soutěžní návrh kulturního klastru Černé louky doplňuje o vzdělávací, sportovní a gastronomicko – výzkumné zařízení, jež přináší další podněty do daného území a reagují lépe na potřeby obyvatel. Soubor školských staveb nahrazuje novým principem vertikálního uspořádání vícestupňového vzdělávacího zařízení.
Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízení pro výkon ústavní výchovy
Fořtová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
FOŘTOVÁ, Markéta. Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta, katedra pedagogiky, 2012, 123 stran. Diplomová práce. Tématem diplomové práce je problematika specifik edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Předložená práce si klade za cíl zjistit rozdíly edukačního procesu na běžné základní škole a na základní škole při dětském domově. Autorka v rámci edukačního procesu pozoruje a srovnává oba typy základních škol. Teoretická část diplomové práce charakterizuje edukační proces a specifika vzdělávání dětí s poruchami chování. K naplnění cíle diplomové práce byl využit kvalitativní výzkum, kdy autorka použila metody pozorování a rozhovoru. Získané poznatky a výsledky průzkumného šetření mohou být využity ke zlepšení edukačního procesu v praxi.
Nabídka volnočasových aktivit pro středoškolskou mládež ve vybraném regionu
Macháček, Daniel ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je shrnutí současných poznatků o volném čase a výchově ve volném čase, přehled nabídky volnočasových aktivit a zájem žáků o výchovu ve volném čase. V teoretické části jsem se zabýval shrnutím současných poznatků o volném čase, volnočasových aktivitách a poté v praktické části průzkumem nabídky volnočasových aktivit a charakteristikou školských a mimo školských zařízení. V praktické části výzkumu jsem chtěl dosáhnout co nejobjektivnějšího výsledku, a proto jsem zvolil k doplnění teoretického přístupu také praktický výzkum. Díky němu se mi podařilo získat důležité aktuální informace o dnešní středoškolské mládeži ve zvoleném regionu a o tom, jak tráví svůj volný čas. Jako výzkumný nástroj jsem použil dotazníkovou metodu, jelikož jsem chtěl získat co nejobjektivnější výsledky, oslovil jsem studenty a studentky z učebních i studijních oborů.
Významné cézury v postavení němčiny na českých školách od roku 1918 do současnosti s přihlédnutím k podpoře aktuálního rozvoje
Dobrá, Pavlína ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými cézurami ve výuce němčiny na českých školách za posledních 100 let. V teoretické části je poskytnuta základní charakteristika jednotlivých období, která je úvodem do části praktické. Cílem teoretické části je poskytnout stručný a výstižný přehled událostí, jež měly na postavení němčiny vliv. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých programů na podporu němčiny. Programy jsou v práci rozděleny na kvalitativní, mezi něž jsou zařazeny školy, jejichž cílem je zajistit kvalitní výuku převážně v němčině, a programy kvantitativní, jejichž cílem je šíření a podpora volby němčiny jako cizího jazyka. V závěru je na základě srovnání statistik a programů konstatováno, zdali byly tyto programy pro postavení němčiny na českých školách přínosem.
Významné cézury v postavení němčiny na českých školách od roku 1918 do současnosti s přihlédnutím k podpoře aktuálního rozvoje
Dobrá, Pavlína ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými cézurami ve výuce němčiny na českých školách za posledních 100 let. V teoretické části je poskytnuta základní charakteristika jednotlivých období, která je úvodem do části praktické. Cílem teoretické části je poskytnout stručný a výstižný přehled událostí, jež měly na postavení němčiny vliv. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých programů na podporu němčiny. Programy jsou v práci rozděleny na kvalitativní, mezi něž jsou zařazeny školy, jejichž cílem je zajistit kvalitní výuku převážně v němčině, a programy kvantitativní, jejichž cílem je šíření a podpora volby němčiny jako cizího jazyka. V závěru je na základě srovnání statistik a programů konstatováno, zdali byly tyto programy pro postavení němčiny na českých školách přínosem.
Pilotní provoz Systému výkaznictví preventivních aktivit pro školy a školská zařízení
Šťastná, Barbora ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Jurystová, Lucie (oponent)
Východiska: Školní metodik prevence (dále jen ŠMP) vyhodnocuje minimální preventivní program každý školní rok. V rámci projektu VYNSPI vznikl návrh systému výkaznictví preventivních aktivit. On- line systém výkaznictví (dále jen SV) byl navržen s cílem sjednocení podoby výkazů o preventivních aktivitách a poskytnutí školám jako nástroj k (auto-) evaluaci. Cíle práce: Hlavním cílem bakalářské práce je analýza zpětných vazeb od školních metodiků prevence. Soubor: Sběru dat se zúčastnilo 60 školních metodiků prevence ze základních a středních škol čtyř krajů České republiky, z nichž 90% respondentů bylo ženského pohlaví. Průměrný počet let praxe ŠMP byl 24,2 let a 76,6% respondentů má specializační studium ŠMP. Metody: Zpětná vazba byla získána on-line dotazníkem. Výsledky byly vyhodnoceny popisnou statistikou v MS Excel. Výsledky: Zpětné vazby od ŠMP či ostatních pracovníků v prevenci ohledně systému výkaznictví vyšly s pozitivním ohlasem. Kolem 73% respondentů rozumělo použité terminologii a bylo spokojeno s grafickou podobou SV. Závěrečné vygenerování výkazu v PDF formě vyšlo jako užitečné pro 73% respondentů a 46,6% respondentů využije této PDF podoby výkazu jako podklad pro závěrečné hodnocení minimálního preventivního programu na škole. Respondenti ohodnotili on-line SV průměrnou známkou 1,64. Závěr: SV...
Nabídka volnočasových aktivit pro středoškolskou mládež ve vybraném regionu
Macháček, Daniel ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je shrnutí současných poznatků o volném čase a výchově ve volném čase, přehled nabídky volnočasových aktivit a zájem žáků o výchovu ve volném čase. V teoretické části jsem se zabýval shrnutím současných poznatků o volném čase, volnočasových aktivitách a poté v praktické části průzkumem nabídky volnočasových aktivit a charakteristikou školských a mimo školských zařízení. V praktické části výzkumu jsem chtěl dosáhnout co nejobjektivnějšího výsledku, a proto jsem zvolil k doplnění teoretického přístupu také praktický výzkum. Díky němu se mi podařilo získat důležité aktuální informace o dnešní středoškolské mládeži ve zvoleném regionu a o tom, jak tráví svůj volný čas. Jako výzkumný nástroj jsem použil dotazníkovou metodu, jelikož jsem chtěl získat co nejobjektivnější výsledky, oslovil jsem studenty a studentky z učebních i studijních oborů.
Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízení pro výkon ústavní výchovy
Fořtová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
FOŘTOVÁ, Markéta. Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta, katedra pedagogiky, 2012, 123 stran. Diplomová práce. Tématem diplomové práce je problematika specifik edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Předložená práce si klade za cíl zjistit rozdíly edukačního procesu na běžné základní škole a na základní škole při dětském domově. Autorka v rámci edukačního procesu pozoruje a srovnává oba typy základních škol. Teoretická část diplomové práce charakterizuje edukační proces a specifika vzdělávání dětí s poruchami chování. K naplnění cíle diplomové práce byl využit kvalitativní výzkum, kdy autorka použila metody pozorování a rozhovoru. Získané poznatky a výsledky průzkumného šetření mohou být využity ke zlepšení edukačního procesu v praxi.
Smrt a eutanázie ve výchově dětí pro školní družiny třetích a čtvrtých tříd
BAYERNHEIMEROVÁ, Petra
Práce se zabývá vysvětlením pojmů smrt a eutanázie. Charakterizuje smrt z pohledu dětí a mladistvých. Dále popisuje eutanázii jako možnost smrti a zabývá se situací v jednotlivých zemích, kde je eutanázie povolena. Práce se zamýšlí nad potřebností výchovy ke smrti a eutanázii již v dětství. V poslední části se zaměřuje na tvorbu tematického plánu pro školní družinu dětí ve věku osm až deset let.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Matušková, Martina ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Projekt se zabývá aktuální problematikou území Černé louky v bezprostřední blízkosti centra Ostravy. Původní soutěžní návrh kulturního klastru Černé louky doplňuje o vzdělávací, sportovní a gastronomicko – výzkumné zařízení, jež přináší další podněty do daného území a reagují lépe na potřeby obyvatel. Soubor školských staveb nahrazuje novým principem vertikálního uspořádání vícestupňového vzdělávacího zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.